Strategische keuzes

Heineken is de meest internationale bierbrouwer ter wereld. De wereldwijde aanwezigheid brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Daarom is het voor Heineken belangrijk zuinig te zijn voor deze planeet en haar bewoners. Met het strategische duurzaamheidsprogramma "Brewing a better world" werkt Heineken aan een duurzame toekomst voor iedereen, voor nu en in de toekomst. Het integreren en verankeren van duurzaamheid zoals Heineken het noemt. Ook is een doel van Heineken om het Heineken merk nog meer te laten groeien in de toekomst hierdoor behouden zij het concurrentievoordeel waar ze nu zo trots op zijn. Heineken probeert ook zoveel mogelijk kansen te grijpen in de groeimarkten om te groeien in de markt van de toekomst. Wat naar voren komt uit deze strategische doelen van Heineken is dat Heineken een onderscheidende, trotse en uitdagende leider in de Nederlandse levensmiddelensector wil zijn. Dit kan dus gezien worden als de missie van Heineken. Heineken heeft echter nog wel drie kernwaarden waar ze zich aan houden. Deze zijn plezier, passie voor kwaliteit, en respect voor mens en milieu.