Positionering
Heineken houdt zich veel bezig met de vraag ' Hoe komen wij bij de klant?'. Heineken ontwikkeld verschillende concepten om in de hoofd van de klant te komen. Zoals sponsoren van grote evenementen die bij hun doelgroep horen zoals, Vrienden van Amstel en Holland Heineken House. Maar ook wereldwijde evenementen zoals, Formule-1 en de Champions League. Door al deze concepten goed te presenteren krijgt Heineken een naam in landen waar zij nog niet bekend zijn.
De TV-Reclames van Heineken vertellen allemaal een speciale boodschap. De reclame over de oprichting van Amstel vertelt over een uniek vriendschapsverhaal die leidt tot de oprichting van Amstel. Bij de Heineken reclame over het Noorderlicht komen twee beroemde 'Natuurwonderen' samen: het natuurproduct Heineken bier en het natuurverschijnsel Noorderlicht.
In de nieuwste commercial pleit Desperados voor betere feestjes. Partyinstinct is daarnaast een initiatief waarmee Desperados artiesten support die het nachtleven kleur geven.
Heineken kiest voor een niet te al te serieuze benadering van de klant. Hiermee proberen ze de 'drempel' zo laag mogelijk te houden van de klant richting het merk.

Maak jouw eigen website met JouwWeb