Externe ontwikkelingen

Alcohol onder de 18 jaar is niet toegestaan.

- Heineken richten zich eerder ook op doelgroep vanaf 16 jaar. Door verandering in de wet moest Heineken hierop inspelen. Voor de doelgroep die nu nog onder de 18 jaar zijn adviseert Heineken 0,0% bieren, Hiermee heeft Heineken een maatschappelijke rol aangenomen.

 

Steeds meer afkeer tegen rijden na het drinken van alcohol.

- Heineken is hier actief mee bezig. Dit is niet alleen te zien aan de wijziging van producten maar ook het benadrukken van het rijden na het drinken van alcohol met behulp van TV-Reclames. Denk hierbij aan de reclame die ze voeren bij de Formule-1.

 

Duurzaamheid is overal een hot item.

- Over de hele wereld wordt duurzaamheid steeds populairder. Ook Heineken wil hierin een rol spelen om zo een goede naam te krijgen die bewust bezig is met de wereld en de natuur. Heineken is bezig met zes belangrijke pijlers. De pijlers zijn: watergebruik, CO2 uitstoot, duurzame inkoop, verantwoorde alcoholconsumptie, maatschappelijke betrokkenheid en veiligheid & gezondheid. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb