Marketingmix
We hebben de marketingmix aan de hand van de 4-P's bepaald. Hierdoor krijg je een goed beeld van de werkwijze en manieren van handelen van het bedrijf Heineken.
Product: Heineken wil de kopers van het product een belevenis meegeven. Het drinken van hun producten moet meer zijn dan het alleen drinken, er moet een belevenis aangebonden zijn.
Prijs: steeds vaker maakt de klant een berekening op basis van zijn eigen waarden en normen. Het gaat niet alleen meer om de prijs die hij betaalt voor een biertje maar ook bijvoorbeeld of het bedrijf duurzaam te werk gaat. Ook biedt Heineken een vele extra's in de vorm van kortingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan de biertegoed actie bij aankoop van Heineken producten in supermarkten.
Promotie: Heineken doet er van alles aan om zo positief mogelijk gepositioneerd te zijn in de markt. Denk aan het Holland Heineken House en allerlei sponsoring en reclame die zij uitvoeren. De klant ziet dit en krijgt er een bepaald gevoel bij, en daarom willen zij ook juist dit bier kopen.
Plaats: moderne klanten willen gemak. Moet een klant veel moeite doen dan haakt hij af. Heineken speelt hierop in door het bier gemakkelijk verkrijgbaar te maken. Bij iedere supermarkt, avondwinkel of benzinestation is het te verkrijgen. Daarnaast bestaat er ook een mogelijkheid tot thuisbezorgen door middel van een bierkoerier.

Maak jouw eigen website met JouwWeb