Doelgroepen/Segmentatie

Heineken heeft verschillende doelgroepen waar ze zich op richten. Grootste doelgroep voor Heineken zijn klanten boven een leeftijd van 18 jaar. De producten die geproduceerd worden zullen ook aan deze doelgroep verkocht worden. Naast klanten vanaf 18 jaar heeft Heineken ook te maken met horeca doelgroepen. Heineken is bijna in elk cafe of kroeg te vinden. Ook richt Heineken zich op festivals en andere feestgelegenheden. Bij feestgelegenheden kan gedacht worden aan Holland Heineken House en Vrienden van Amstel live. Heineken biedt speciaalbieren en zomerbieren aan voor doelgroepen die een andere product willen dan de standaard bieren die Heineken al aanbiedt. Denk hierbij aan Desperados, Wieckse, SOL, Brand en Affligem.

Geen alcoholdrinkers is voor Heineken ook een belangrijke doelgroep. Crystal Clear, Rivella, Pepsi, 7-UP en Sourcy zijn merken die ook onder Heineken vallen. Ze hebben dit ondergebracht bij een dochteronderneming genaamd Vrumona. 

Een andere doelgroep voor Heineken kunnen klanten zijn jonger dan 18 jaar. Deze doelgroep is lastiger voor Heineken omdat zij deze doelgroep niet kunnen stimuleren om hun producten af te nemen. Daarom ontwikkeld Heineken 0,0% bieren om ook deze groep van de markt te kunnen bereiken.